Friday, February 4, 2011

Berat~

As salam semuanya.. 

Hari ni Man nak berkongsi cerita tentang seorang insan yang lemah dan seorang yang sangat mudah menyayangi orang lain. Si dia ni dikenali dengan nama (mana boleh bagitau dulu)... hehe.. Dia ni boleh dikatakan seorang yang sangat mudah menyayangi orang lain kerana sejak lahir lagi dia sudah didik dengan penuh kasih sayang serta tidak pernah haus dengannya.. (sangat bahagia ya).. Namun sejak dua menjak ni dia dok mengadu kat Man, kesedihan ntah apa yang dia fikirkan.. hehe.. Cerita nya begini. Dia ni seorang pelajar IPTA yang boleh dikatakan sangat baik dalam pelajarannya. Semester dua tau (pembayang satu).. haha.. Tapi sejak beberapa hari ni dia kelihatan kuyu dan sayu. 
Man pun persoalkan, kenapa?? (nada suspen).. 
Dia pun jawab.. Weh, aku rindu la kat dia?...
Huh? aku jawab semula?.. 
Adik aku.. Jawabnya lagi...
Ala~.. haha.. Jiwang nya mamat nie (pembayang dua).. haha.. 
Adik lelaki ke perempuan?? Soal lagi ni.. haha.. 
Lelaki la.. jawabnya pantas.. (macam cerpen laa pulak)... 
haha.. Aik, rindu kat adik lelaki,, jiwang betul mamat nie.. (ulangan pembayang dua).. haha,, 
Jarang pulak orang rindu kat adik lelaki, kalau abangnya lelaki selalu rindu kat adik perempuan... haha.. 
Ko nie tak faham lah... 
"Huh" mukaku bingung.. haha,,,, 
Tak faham mendenya.. haha.. pelik lah ko nie...
Dia tu bukan adik aku betul.. 
Ahhhh... abis tu adik ko tu plastik la~.. haha...
Ish mamat nie.. bergurau pulak dia.. Nie ha, ko nengok gambar ni..
Alalalalala~ jiwang nya.. haha.. (sambil aku nengok gambar tu).. haha
Yang kau sedih nie kenapa, adik kau sakit ke kat rumah?
Tak la, aku rindu je... Hmm,, Habis tu kalau rindu balik la cuti ni.
Aku tak boleh la, mana ada duit nak balik Sarawak... (pembayang tiga)
Alala, kesiannya kau, kalau macam tu, cerita la kat aku pasal adik kau ni.. (menyibuk la pulak kan)
haha, nak aku cerita ke? kenapa pulak nak cerita kat orang?
Aik, habis tu tadi dah cerita, baik cerita habis, bak kata oran, kalau rindu, tapi tak dapat berjumpa, baik cerita tentang orang lain tentang orang tu kat teman-teman kita, lega lah sikit nanti.. (mana pulak datang benda tu).. Haha... Jadi dia pun ceritalah kat Man tentang kehidupannya, dan siapakah adik yang dia maksudkan tu, sangat terharu mendengarnya~.. Apa-apa pun, Man sendiri dah lihat bukti pengorbanan seorang abang dia atas muka bumi ini kepada adiknya, walaupun itu bukan adik kandungnya.. Tetapi konflik mula timbul disaat abangnya mula memerlukan semangat dari adiknya..... Bersambung.....

No comments:

Post a Comment